Föreningen ändrar nu rutinerna för utdelning av avier för månadsavgifterna.
- De som har autogiro kommer inte att få några avier, utom när månadsavgiften förändras.
- De som inte har autogiro fortsätter att få avierna kvartalsvis, men de kommer nu i ett brev med posten i stället.
För den som vill byta till autogiro finns blankett här.
Styrelsen har valt en partner (OCAB) som ska hjälpa oss med radonsaneringen.
Arbetet kommer att påbörjas omgående och berörda medlemmar har blivit informerad. Ocab har valt ut 2st huskroppar att börja med. Sen kommer arbetet fortlöpa enligt gällande planering. Styrelsen informerar berörda medlemmar så snart Ocab är klar för att gå vidare.
Från 1 januari 2017 lägger brf Bäckhagen över hanteringen av vårt lägenhetsregister till vår ekonomiska förvaltare Fastighetsägarna. Det innebär att vi inför avgifter i samband med pantsättningar och försäljningar. De flesta bostadsrättsföreningar tar ut sådana avgifter och de finns även inskrivna i Bäckhagens stadgar. Så länge styrelsen själv har hanterat registret har vi dock inte tagit ut avgifterna.
Läs mer här
Många medlemmar i brf Bäckhagen använder autogiro för att betala månadsavgiften. Det är ett praktiskt sätt att slippa komma ihåg den varje månad. Avgiften dras då automatiskt från ditt konto varje månadsskifte, givetvis under förutsättning att det finns pengar på kontot.
Gör så här om du också vill ha autogiro:
- Ladda ner och skriv ut autogiroblanketten (Det går även bra att hämta en blankett hos kassören i stället för att skriva ut).
- Fyll i den och lämna till föreningslokalen Fältspatvägen 6.
Det kan ta några veckor innan autogirot har gått igenom hos banken. Du måste därför fortsätta att betala manuellt som tidigare tills det har kommit en ny avi där det står MAKULERAT i stället för summan på inbetalningskortet.
Då styrelsen fått vetskap om att personer som inte tillhör BRF Bäckhagen använder vår parkering till uppställningsplats av gamla avställda bilar har styrelsen beslutat att:
Avställda bilar inte får stå på vår parkering!
Detta kommer börja gälla fr.o.m. 1:a september 2016.
Styrelsen har anlitat Qpark att säkerställa detta.
Vår avsikt är att vi medlemmar och våra gäster lätt ska kunna få en parkeringsplats.
Med vänlig hälsning
Styrelsen BRF Bäckhagen
Styrelsen har beslutat att teckna ett kollektivt bostadsrättstillägg till våran befintliga försäkring.
Det betyder att alla fr.o.m. 1/6-2016 kan säga upp tilläggsförsäkringen.
MEN INTE HEMFÖRSÄKRINGEN.
Anledningen att styrelsen tagit detta beslut är för att förenkla vid framtida försäkringsfrågor, samt att säkerställa att alla har rätt försäkring.
Se bifogat dokument
Kollektiv bostadsrättsförsäkring
Problem med skadedjur
Föreningen har genom Länsförsäkringar avtal med Nomor, ta kontakt med styrelsen för kontaktuppgifter och försäkringsnummer.
Jag vill ansöka om autogiro
Följ beskrivningen under fliken information
Det är stopp i min golvbrunn!
Rensning av golvbrunnen är ditt eget ansvar.
Min kran droppar!
Droppande kranar ansvarar medlemmen själv för, men dom bör lagas/bytas snarast då det medför en ökad vattenkostnad för föreningen.
Termostaten till elementet har gått sönder!
Ta kontakt med styrelsen.
Vår ytterdörr behöver behandlas!
Behandla ytterdörren får medlemmen sköta själv men kontakta vicevärden så står föreningen för oljan till detta.
Vi skulle vilja bygga en altan (eller någon annan byggnation)
Ta kontakt med styrelsen för att få det beviljat. Skicka med ritning med tydliga mått.
Brf. Bäckhagen - Fältspatvägen 6 - 806 31 Gävle - Epost: info@brfbackhagen.se